friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Miért kapok spameket?

2005.07.18. 14:07 hírbehozó

Joggal merülhet fel az e-mailhasználókban, hogy miért kapnak annyi kéretlen levelet (spamet) elektronikus postaládájukba. Kinek éri meg mindez? Spamekkel ma már minden mailező találkozik - vannak akik felismerik, és vannak akik nem annyira. Meglepő módon a spameket nem csak a termékeiket minél olcsóbban, agresszívebben értékesíteni akaró cégek éltetik. Bár az emberek többségét idegesítik a kéretlen e-mailek, sokan közülük mégis bedőlnek, és várásolnak is a spamhirdetések alapján. A Radicati Group mérése szerint az amerikai netezők 11 százaléka tartozik ebbe a körbe - még akkor is, ha jelentős részüket becsapják, és a pénz elutalását követően hiába várják a műpéniszt, potencianövelő szert, műanyag hamutálat vagy climaxkrémet.

Ennél is érdekesebb adat, hogy a netezők 39 százaléka - akár vásárlási szándék híján is - ráklikkel a spamlevelekre, ami gyakorta egyet jelent számítógépes vírusok, kémprogramok gépükre telepedésével. Így nem meglepő, hogy a spamre klikkelők több mint fele (57%) mondta azt, hogy egyre több kéretlen levelet kapnak. Nem csak a spamelés kifizetődő iparág - hála részben a potenciális klikkelőknek -, de a spamek elhárítása is. Az IDC adatai szerint míg két éve mindössze 200 millió dollárt költöttek az amerikaiak antispam szolgáltatásokra, addig 2008-ban ez az érték már megközelítheti a 2 milliárd dolláros összeget.

Szokás azt állítani, hogy a spamek elsősorban az angolul értő e-mailezőket érintik, mivel a kéretlen levelek döntő többsége ezen a nyelven íródik. Ez ellen az vethető fel, hogy a spamlevelek tárgysorában gyakorta a cég neve és a vásárlásra való buzdítás a két legfontosabb információ, melyet sok, angolul nem beszélő netező is könnyedén dekódol, és sokan közülük klikkelnek is. Maximum utána bosszankodnak egy kicsit. A spam vonzereje abban áll, hogy egy, az intim szféránkban (levelezőrendszerünkben) megjelenő hirdetésformáról van szó, mely eleve alkalmas lehet a bizalom felkeltésére. Arról nem is beszélve, hogy a spamek gyakran olyan termékeket reklámoznak, melyek az intim szféránkkal hozhatók összefüggésbe: a szexualitásra, nemi betegségekre, félelmeinkre reflektáló kétes eredetű termékek adják a kéretlen e-mailekkel terjesztett áruk jelentős részét.

komment Címkék: az olvasó agya

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása