Az újságolvasók jelentős része a print lapot online kiadásra cseréli - erre a vészjósló következtetésre jutott a Nielsen/Netratings.
Persze az amerikai kutatás eredménye azért egy kicsit árnyaltabb: a
print lapot is járató internetezők 21%-a ma már elsődlegesen az online kiadásból
tájékozódik. Ha a másik végén fogjuk meg az adatot: a netező
újságolvasók 72 százaléka továbbra is a papírlapot forgatja az online
kiadás helyett.
A Netratings elemzője, Gerry
Davidson szerint a viszonylag nagy arányú váltás mögött az állhat, hogy
ma már egyre több print lap fejleszt önálló tartalmat online
kiadásához - az üzenőfalakról, szerkesztői blogokról nem is beszélve.
És egy pillanatfelvétel a végére: Idén márciusban a tengerentúlon 43,7
millió egyedi látogatója volt a print lapok online kiadásainak. Az
átlagos látogató/oldalletöltés arány pedig elérte a 47,87-et. (A két
adat 2004 márciusában: 42,3 millió, és 41,5).
Egyébként továbbra is az NYTimes.com a leglátogatottabb amerikai online
kiadás. Idén májusban 11,3 millió egyedi látogatójuk volt, míg a
második helyre szorult - bulvárosabb - USAToday.com 9,2 millió egyedi
látogatóval büszkélkedhetett az adott hónapban. Magyarországon a
Webaudit adatai szerint áprilisban a Blikk.hu-nak 245 ezer, a NOL-nak 223
ezer, az MNO-nak 162 ezer, a Népszava Online-nak 65 ezer látogatója
volt. Végignézve a magyar nyomtatott lapok online kiadásait, egyelőre csak a NOL-t látjuk olyan terméknek,
melyet érdemes végleg becserélni a nyomtatottra.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!