Állítólag ez utóbbi átemeli a Blogterről ismerős címkézős megoldást. Annyi különbséggel, hogy ott kategóriákká egyszerűsödnek majd a tagek. Karácsonyra meg is kapják a NOL olvasói. Aki ezek után is kitart amellett, hogy a blogtéma érdektelen, csak fellángolás, és nem kell vele foglalkozni, azok a következő negyedévben újabb meglepetésekkel találkozhatnak. (Minderről konkrétabban később.)
Szeretnénk megkérdezni még egyszer, és nem utoljára: az Index mikor veszi észre magát?
Amíg feltesszük ezt a kérdést még egyszer, nézzük, mi fog történni jövőre. Piaci pletykák, és a dolgok automatizmusa okán jövőre egy-két nagyobb szolgáltató megkísérli integrálni online szolgáltatásai alá a web 2.0 néhány vívmányát. Jövőre a hazai online piacon erőteljesen belendülnek a blogszolgáltatások. Tovább folytatódik majd a kísérletezgetés a feedekkel, és a különböző képmegosztó, esetleg videómegosztásra is alkalmas szolgáltatásokkal.
Egyelőre természetesen inkább a részvétel lesz a fontos, mint a nettó hozam, de jó kísérleti terepet jelent majd a blogoszféra arra, hogy a "kétirányú tartalomszolgáltatást" tesztelhessék az online üzletágak. A blogok megerősödésével kialakul egy másik nyilvánosság, mely elkezd finoman konkurálni a hivatalos online médiával. Kialakul a "hagyományos online média" fogalma, mely a web 1.0-át jelöli majd: a hagyományos hírportálokat, online kiadásokat.
A legitimitási verseny többé nem a print média és az online média közt alakul majd: erősödni fog a belső megosztottság a régi és az új online média között. Lesznek reménytelenül hezitálók, a satus quo hívei, és a kísérletezők, akik keresik a mágikus formulát a nemzetközi trendek és a magyar sajátosságok profitábilis vegyítésére.
Csökken a hagyományos hírek, cikkek jelentősége. Egyre értelmetlenebb lesz a "bulvárosodás" kifejezés. Erősödik a szinergia. Az eddig tudatosan külön kezelt szolgáltatások egymáshoz passzintása egyre fontosabb lesz. Az olvasó egyre inkább aktív alakító és kevésbé passzív befogadó szerepet kap. Mindez persze nem lesz ennyire egyértelmű és kiszámítható. De így fogunk gondolkodni a következő év online mocorgásaira.
"Space
and time are a form of seeing and causality is a form of knowing. Both
space and time and our conceptual principles and processes
pre-structure our experience." (Kant's approach)