Blogellenőrzés a cégeknél
Korábban már foglalkoztunk a témával, de úgy látszik, az amerikai média
szisztematikusan újra felkarolja az ügyet. Most éppen a CNN közöl
dörgedelmes hangvételű címmel (Have a blog, lose your job?) egy cikket arról, hogy a cégek finoman szólva nem tűrik, ha alkalmazottjuk blogot ír. A cikk egyrészt kitér arra, hogy a blogok egyre népszerűbbek, másrészt
hogy a cégek számára egy kétélű fegyverről van szó. Egyrészt jól jön
nekik termékük értékesítésében a szabadszájú
közeg, másrészt viszont ugye belső céges információk válhatnak
publikussá ezzel a médiummal.
A cikk kitér arra, hogy a Google is vadászik blogger alkalmazottjaira,
de ma már van számos példa arra, hogy dolgozókat bloggolás miatt rúgnak
ki állásukból. Merthogy az USA-ban sok államban igazából az sem számít,
hogy a blogger otthonról
vagy munkhelyéről anyázza munkaadóját, a jog utóbbi oldalán áll. Na
szóval, jó lenne, ha Magyarországon is lenne erre precedens, mármint
hogy munkaadó egy blogoldalt próbál meg becserkészni. Abban egyetértek
a munkaadói vehemenciával,
hogy nem örülnek neki, ha belső dolgokat kiteregetnek.
Ez az egész egyébként a metablogok felé vezet. A technika a következő:
a vállalati belső információt ismerő blogger magánúton, pl. emailben
küldi el információját egy számára ismeretlen,
ám a témával foglalkozó bloggertársnak, aki persze nem áll
alkalmazásban az adott cégnél. Így az információátadás a privacyban
marad, de maga az információ mégis
nyilvánosságra kerülhet. Deep Throat-effektus.
És akkor még nem beszéltünk a céges email- és blogmonitoringról. Merthogy Magyarországon is létezik ez. Elsősorban az előbbi, úgyhogy csak finoman a munkahelyi emailezgetéssel, chateléssel!
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!