Breaking news - rendkívüli híradás
A Harris
Interactive kutatása szerint az amerikai internetezők körtében a
legnépszerűbb téma az úgynevezett rendkívüli híradás, vagyis a Breaking
News. A tengerentúliak 75 százaléka állítja azt, hogy a hírkeresőkben
erre a témára keres. A második helyen messze lemaradva a "háború"
kifejezést találjuk (45%), a harmadik helyezett pedig a "terrorizmust"
(42%). A celebrity news (hírességekről szóló hírek) 28
százaléknál népszerűek.
A Harris nemek szerint is vizsgálta az online hírfogyasztást. Ebből kitűnik,
hogy nagyobb arányban a férfiak érdeklődnek a háborúval és terrorizmussal
kapcsolatos hírek iránt, míg a nőknél valamivel népszerűbb a sztárpletykákkal
foglalkozó híradás, mint a férfiaknál. Érdekesség, hogy a rendkívüli híradások
tekintetében egyetlen százalék különbség sincs a nemek között.
Ide kívánkozik a Pew felmérése is, melyből kiderül, hogy az amerikai
nezetők elsősorban azért olvasnak online híreket, mert "kényelmesebb
online hozzájutni az információkhoz" (58%).
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!