
Ezt követően lenyúlta az AOL Music online zeneguruját, Evan Harrisont, majd belevágott új projektjébe. A lényeg, hogy az USA-ban népszerűnek számító zenekarokat hívott meg egy koncertre, csakhogy ezúttal az interneten lehet majd streamelni a műsort, ráadásul ingyen és élőben.
A Clear Channel az előadóknak sem fizet, mégis sikerült megnyernie az ötlethez a Matchbox 20 frontemberét. Az amerikai banda megasztárja ebben a műsorban mutatja majd be szólóalbumát. A zenészek viszont az élő közvetítés idején propagálhatják megjelenés előtt álló albumukat.
Emellett pedig szponzorokat is igyekszenek megnyerni az ingyenesen hallgatható műsorhoz. A végső cél, hogy az egyre nagyobb konkurenciát jelentő podcasting és internetes rádióállomások, mp3-letöltő szájtok elől elcsippentsen némi bevételt, és ezzel talán biztosíthatja hagyományos rádióadóinak jövőjét is. Még két gyorsadat: az amerikai fiatalok 27 százalékának van iPod-ja vagy mp3-lejátszója. A heti online videó-közönség pedig eléri a 20 milliót.
Az amerikaiak egyszerűen - de nagyszerűen - gondolkodnak erről a kérdésről: ott kell utolérni a hallgatót, ahol éppen van. Ha ez a közeg az internet, akkor ott. Ugyanez zajlott le a filmgyártók és forgalmazók esetében is: ma már nem csak a mozikópia-formában, hanem vhs-en, majd dvd-n, sőt, újabban streamelhető online videóként is piacra dobják ugyanazt a terméket (filmalkotást). Kis üröm az örömben a Clear Channel számára, hogy a tengerentúlon a nagyok, így a Yahoo Music vagy az AOL Music korábban kapcsolt.
Tényleg, melyik magyar rádióadó engedheti meg magának, hogy lemond az online hirdetési bevételekről?