friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




2005.04.13. 11:57 hírbehozó

Álklikkek a klikkek között

Az online piac meggyőző és stabil növekedésének egyik fontos pillére a klikkelésért elkért hirdetési összeg (Pay-for-click). Éppen ezért egyre több olyan online cég van, mely a klikkelésszám növekedése/növelése érdekében hajlandó átlépni bizonyos határokat.

Bár az oldalletöltés-generálás jó kommunikációs és önreklámozási előnyt jelenthet, elsősorban mégis az online hirdetők szívhatnak azzal, ha vakon bíznak az adott webszájt mérési technikájában. Az USA-ban már folynak azok a perek, melyeknek éppen ez a témája: a kérdéses hirdetők ugyanis finoman szólva nincsenek meggyőződve arról, hogy a mért klikkelések mögött minden esetben egy végfelhasználó áll.

Az álklikkelések problémája egyre elterjedtebb. A SEMPO pedig gondolt egyet és felmérést készített a témában. Eszerint az online hirdetők 77 százaléka gondolja úgy, hogy valamilyen százalékban álklikkelésekért is fizetnek. Az észak-amerikai cégek többsége ugyan nem tudja bizonyítani, hogy álklikkelésekért is pénzt kértek el tőlük, de a gyanú azért megvan majdnem minden második hirdetőben.

A Wall Street Journal nemrégiben szintén foglalkozott az üggyel. A lap becslései szerint az online hirdetésre történő klikkelések 10-20%-a mesterséges. Mások ennél optimistábbak, és marginális kérdésnek tekintik a csalás ezen formáját. Az egész probléma valójában ottan van, hogy a hirdetők szerint nem eléggé átlátható, hogy miért is fizetnek az interneten. Persze attól sem lehet eltekinteni, hogy nem minden cég rendelkezik online marketingessel, így könnyen megeshet, hogy igazából egy zavaros környezetben, zavaros feltételekkel kötnek szerződéseket. A "Refresh in every 5 seconds" funkció pedig továbbra is adott a böngészőkben.

komment Címkék: csak tanulékonyaknak

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása