Álklikkek a klikkek között
Az online piac
meggyőző és stabil növekedésének egyik fontos pillére a klikkelésért
elkért hirdetési összeg (Pay-for-click). Éppen ezért egyre több olyan
online cég van, mely a klikkelésszám növekedése/növelése érdekében hajlandó átlépni
bizonyos határokat.
Bár az oldalletöltés-generálás jó kommunikációs és önreklámozási előnyt
jelenthet, elsősorban mégis az online hirdetők szívhatnak azzal, ha
vakon bíznak az adott webszájt mérési technikájában. Az USA-ban már
folynak azok a perek, melyeknek éppen ez a témája: a kérdéses hirdetők
ugyanis finoman szólva nincsenek meggyőződve arról, hogy a mért
klikkelések mögött minden esetben egy végfelhasználó áll.
Az álklikkelések problémája egyre elterjedtebb. A SEMPO pedig gondolt
egyet és felmérést készített a témában. Eszerint az online hirdetők 77
százaléka gondolja úgy, hogy valamilyen százalékban álklikkelésekért is
fizetnek. Az észak-amerikai cégek többsége ugyan nem tudja bizonyítani,
hogy álklikkelésekért is pénzt kértek el tőlük, de a gyanú azért megvan
majdnem minden második hirdetőben.
A Wall Street Journal nemrégiben szintén foglalkozott az üggyel. A lap
becslései szerint az online hirdetésre történő klikkelések 10-20%-a
mesterséges. Mások ennél optimistábbak, és marginális kérdésnek
tekintik a csalás ezen formáját. Az egész probléma valójában ottan van,
hogy a hirdetők szerint nem eléggé átlátható, hogy miért is fizetnek az
interneten. Persze attól sem lehet eltekinteni, hogy nem minden cég
rendelkezik online marketingessel, így könnyen megeshet, hogy igazából
egy zavaros környezetben, zavaros feltételekkel kötnek szerződéseket. A
"Refresh in every 5 seconds" funkció pedig továbbra is adott a
böngészőkben.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!