friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




A mobiljátékok és a nők

2005.06.13. 13:39 hírbehozó

Friss felmérések eredményeiről tudunk beszámolni a mobilos játékok háza tájáról. A Yankee Group adatai szerint a nyugat-európai mobilosok döntő többsége egyáltalán nem töltöget le játékokat kütyüjére. Ha nemek szerint nézzük, a nők 21, míg a férfiak 24 százaléka töltött már játékot mobilkészülékére. Még meglepőbb adatokat kapunk, ha átrándulunk a tengerentúlra. Az M:Metrics felmérése szerint az amerikai férfiak 4,4, míg a nők 2,3 százaléka tölt le játékot telefonjára, viszont a két nem körülbelül ugyanolyan gyakorisággal játszik ezekkel a játékokkal. A Telephia adatai szerint 2005 februárja és áprilisa között az amerikai mobilosok közül a nők vettek több játékot (60%) mobiljukra.

Szóval a nőkre legalább annyira kellene számítani a mobil játékok piacán, mint a férfiakra. Nézzük is meg a magyar helyzetet. A Vodafone például javajátékai közt zömében szőrös mellű progikat találtunk: Ferrari, Star Wars, V-Rally meg a first-person shooter-ek. A Pannon GSM esetében már jobban el tudjuk képzelni, hogy nem csak a férfiakra/fiúkra gondoltak, mikor összeállították mobilos játékkínálatukat. Négy csoportban keresgélhetünk: akció, kaland, logikai, sport. Na most, mindössze egyetlen logikai játékot találtunk a PGSM oldalán, ellentétben a túlsúlyos lövöldözős, sportos vonallal. A T-Mobile játékoldalán pedig szinte csak és kizárólag "férfias játékokra" bukkantunk. Persze mobilgémeket máshol is lehet venni, letölteni, és az is igaz, hogy a készülékekben általában azért vannak inkább a nők szívéhez közelebb álló logikai játékok is. De azért a három nagy cég repertoárja jól mutatja, hogy - tévesen - elsősorban kitől várják a pénzes játékletöltéseket.

komment Címkék: a legolvasottabbak

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása