Friss felmérések eredményeiről tudunk beszámolni a mobilos játékok háza
tájáról. A Yankee Group adatai szerint a nyugat-európai mobilosok döntő
többsége egyáltalán nem töltöget le játékokat kütyüjére. Ha nemek
szerint nézzük, a nők 21, míg a férfiak 24 százaléka töltött már
játékot mobilkészülékére. Még meglepőbb adatokat kapunk, ha átrándulunk
a tengerentúlra. Az M:Metrics felmérése szerint az amerikai férfiak
4,4, míg a nők 2,3 százaléka tölt le játékot telefonjára, viszont a két
nem körülbelül ugyanolyan gyakorisággal játszik ezekkel a játékokkal. A
Telephia adatai szerint 2005 februárja és áprilisa között az amerikai
mobilosok közül a nők vettek több játékot (60%) mobiljukra.
Szóval a nőkre legalább annyira kellene számítani a mobil játékok piacán,
mint a férfiakra. Nézzük is meg a magyar helyzetet. A Vodafone például javajátékai közt zömében szőrös mellű progikat találtunk: Ferrari, Star Wars, V-Rally meg a first-person
shooter-ek. A Pannon GSM esetében már jobban el tudjuk képzelni, hogy
nem csak a férfiakra/fiúkra gondoltak, mikor összeállították mobilos játékkínálatukat.
Négy csoportban keresgélhetünk: akció, kaland, logikai, sport. Na most,
mindössze egyetlen logikai játékot találtunk a PGSM oldalán,
ellentétben a túlsúlyos lövöldözős, sportos vonallal. A T-Mobile játékoldalán
pedig szinte csak és kizárólag "férfias játékokra" bukkantunk. Persze
mobilgémeket máshol is lehet venni, letölteni, és az is igaz, hogy a
készülékekben általában azért vannak inkább a nők szívéhez közelebb
álló logikai játékok is. De azért a három nagy cég repertoárja jól
mutatja, hogy - tévesen - elsősorban kitől várják a pénzes játékletöltéseket.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!