
Az augusztus első felében publikált adatok szerint 2005 első negyedévében az amerikai netezők 30 százaléka látogatott el blogoldalra. Ez körülbelül 50 millió felhasználót jelent. A Comscore értékelése szerint ez 45 százalékkal több, mint 2004 azonos időszakában. A kutatás szerint a bloggerek nem csak többet neteznek, mint az átlag online felhasználó, de jóval (77%-kal) több weboldalt is látogatnak. Ami piaci szempontból ennél is fontosabb, hogy egy blogolvasó átlagosan többet költ a neten, mint az átlag.
Mindezekkel kapcsolatban két dolgot mindenképpen meg kell jegyezni. Az egyik, hogy nem azért neteznek többet bizonyos emberek, mert blogokat is olvasnak. Hanem pont fordítva: akik sokat lógnak a hálón, azoknak nagyobb az esélyük arra, hogy blogokba is belebotoljanak. Másrészt pedig nem azért költenek többet a júzerek, mert blogokat olvasnak, hanem: a sokat netező csoport általában magasabban kvalifikált, eleve számítógépes munkát végez, jobban eligazodik az online vásárlás-online fizetés dolgokkal, mint a keveset, alkalomszerűen netező csoport. A fent ismertetett kutatás a blogszféra misztifikálására jó, ami viszont nem jó.