friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Szlogenek a médiában 1.

2005.10.19. 18:38 hírbehozó

A szlogen egy olyan megjegyezhető frázis, mely politikai vagy kereskedelmi kontextusban használatos. (Blabla...) Fontos, hogy sokszor ismétlődjön, és tükrözzön valamiféle célt vagy szándékot.

Kollégával közös, hamvába holt brainstormingunk végeredménye, hogy médiumok reklámszlogenjeire kerestünk. Találtunk is szép számmal, kifejezetten profinak tetsző szlogeneket. Mini toplistánk első helyezettjeinek egyike a New York Times print változatáé: All the News That's Fit to Print.

Szerény értékelésünk szerint ez a szlogen közel van a tökéleteshez. Közvetíti, amit közvetíteni szeretnének, figyelemfelkeltő és újszerű. (Kapcsolódó anyag: az Index "nyomtasd ki, vidd magaddal oda is" vagy valami hasonló egykori szövege...)

Ennél egy kicsit lájtosabbnak láttuk a Wall Street Journal The daily diary of the American dream-szlogenjét. Viszont a Times "When The Times speaks, the World listens" szövege megint közel van a tökéletességhez. Bár azóta a CNN is ezen a vonalon próbálkozik. Szintén említésre méltó a Chicago Tribune What's in it for you? szlogenje vagy a kicsit fenyegetőbb Detroit News: We Know Where You Live.

Persze nem csak szellemességgel lehet jó szlogent gyártani, hanem... Itten van mindjárt a The Sun, ami kertelés nélkül a következő mondatot tűzi zászlajára: We love it! Ennél még messzebbre megy az Independent:
"It is. Are you?"

Oké, de itthon hogy megy ez az egész szlogenipar a médiában? Mielőtt magunk találtuk volna ki, megkerestük az illetékeseket, akik készségesek voltak. Csütörtökre remélhetőleg összejönnek a válaszok, és akkor ideírjuk a folytatást.
  • A folytatás


  • komment Címkék: exkluzív fícsör

    Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
    Creative Commons License
    süti beállítások módosítása