Kollégával közös, hamvába holt brainstormingunk végeredménye, hogy médiumok reklámszlogenjeire kerestünk. Találtunk is szép számmal, kifejezetten profinak tetsző szlogeneket. Mini toplistánk első helyezettjeinek egyike a New York Times print változatáé: All the News That's Fit to Print.
Szerény értékelésünk szerint ez a szlogen közel van a tökéleteshez. Közvetíti, amit közvetíteni szeretnének, figyelemfelkeltő és újszerű. (Kapcsolódó anyag: az Index "nyomtasd ki, vidd magaddal oda is" vagy valami hasonló egykori szövege...)
Ennél egy kicsit lájtosabbnak láttuk a Wall Street Journal The daily diary of the American dream-szlogenjét. Viszont a Times "When The Times speaks, the World listens" szövege megint közel van a tökéletességhez. Bár azóta a CNN is ezen a vonalon próbálkozik. Szintén említésre méltó a Chicago Tribune What's in it for you? szlogenje vagy a kicsit fenyegetőbb Detroit News: We Know Where You Live.
Persze nem csak szellemességgel lehet jó szlogent gyártani, hanem... Itten van mindjárt a The Sun, ami kertelés nélkül a következő mondatot tűzi zászlajára: We love it! Ennél még messzebbre megy az Independent: "It is. Are you?"
Oké, de itthon hogy megy ez az egész szlogenipar a médiában? Mielőtt magunk találtuk volna ki, megkerestük az illetékeseket, akik készségesek voltak. Csütörtökre remélhetőleg összejönnek a válaszok, és akkor ideírjuk a folytatást.