friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Szlogenek a médiában 2.

2005.10.20. 09:30 hírbehozó

Szóval történetünk folytatásában becsöngettünk a magyar médiához, vajh milyen szlogeneket használnak, s ha nem, miért nem. Itt van mindjárt Weyer Balázs, az origo főszerkesztője, aki elég könnyen lerázott minket: elmondta, hogy az origónak nincs szlogenje. Sőt, kérdésünkre azt is elárulta, hogy az origónak eddig nem volt külső marketingkampánya, így külön kampányszlogenjük sem lehet. És a riválisnál hogy van mindez?

Uj Pétertől ugyanazt kérdeztük. Ő azt mondta, nem tud róla, hogy az Indexnek lenne szlogenje. "Elég ciki lenne, ha volna, és egyikünk sem hallott volna róla" - tetézte elkeseredésünket. A másik kérdésre érkezett válasz is eggyel reménytelenebbé tette ezt a bejegyzést: "marketingkampányaink nincsenek, alkalomszerűen jelenik meg egy-egy hirdetesünk, gyakorlatilag kizarólag barteralapon, szinte teljesen improvizatív szövegekkel, grafikákkal. Nem nagyon érné meg nekünk kampányolni. A tartalomnál hatékonyabb marketingeszközzel még nem találkoztunk ugyanis." Na, ez nem is olyan rossz érv. Lehet, hogy mégse jó semmire a médiaszlogen? Jó bor-cégér problematika?

Megkerestük a Népszabadság Online vezető szerkesztőjét is, aki készségesen elénk tárta a valóságot: a print lap szlogenje a "tájékozottság magabiztossá tesz" (Ha máshonnan nem ismernénk, a Millimosból mégiscsak.) Egyébként értjük a szlogent, bár annyira nem szerettük, mint a New York Times-ét. A tájékozottság minket például sokszor kétségek közé sodor. A Népszabadságban meg nincs benne minden. Ergo: a Népszabi nem tesz magabiztossá? Á, dehogynem. Csak máshogy.

De van külön a NOL-nak is szlogenje: "A hírek két lapzárta között". (Hiányzik egy vessző.) Na, ez már egy sokkal jobb szlogen. Nem kell sokat gondolkodni rajta, hogy rájöjjünk, ez igazából napi 24 óra hírgyártást jelent, és egyben ügyesen utal a nyomtatott lapra is. Tehát ez kétségtelenül jól sikerült. Megüzeni, amit meg kell üzenni, és frappáns is. Nem érdekli a magabiztosságunk.

A Magyar Hírlaptól is megkerestünk valakit szlogenügyben. Azt a felvilágosítást kaptuk, hogy a Hírlapnak nincs szlogenje. Az MHO meg ugye vegetál, tehát nem is várnánk el tőle. A "Hír szent, a vélemény sem az..." Ja, nem: "A hír szent, a vélemény szabad" a Hírlap publirovatának a szlogenje, amit a Guardiantól vettek kölcsön. Az legalább ki van találva. Bár nem nagyon értjük, hogy miért kell egy publirovatnak külön szlogen, amikor a lapnak nincsen.

A nyomtatott HVG szlogenje a "Tények mögött a lényeg". Elég unalmas. Hagyjuk már ezt a "lényeg"-dolgot. Ki veszi be? A hvg.hu-nak két szlogenje is futott/fut a print hetilapban. Az egyik a "Mérvadó hírportál", ami szintén unalmas szlogennek tetszik, de azért valahol, valahogy mégis közvetít infomorzsákat arról, hogy a hvg.hu nem kíván bulvárizé lenni.

A másik szlogenjük a "Hírszerzés felsőfokon", ami meg annyira jól sikerült szlogen, hogy a Political Capital egy komplett hírportált épített fel rá. A mi véleményünk szerint a "felsőfokon" kifejezés használata finom elitizmust takar (ami illeszkedik a hvg.hu önképébe), a hírszerzés meg talán erős baloldali elkötelezettséget. Vö: PéterKém. (Lehetne mondjuk: "a hírszerzés magabiztossá tesz", közben meg a "hírszerzés utazó nagykövetté tesz".) Persze nyilván tévedünk és rosszindulatúak is vagyunk, de nem hagyhattuk ki.

A Magyar Nemzetet is megkerestük. Tőlük azt a kerekperec választ kaptuk: a printnek van szlogenje ("Hír, hitel, hagyomány"), viszont külön az MNO-nak nincsen. A print szlogenjéről egyébként nekünk Széchenyi ugrik be (vö. Széchenyi-kártya), vagyis a hitelnek nem annyira a credit, authenticity értelme, mint inkább a loan jelentése. A "hír" pedig, mint szlogenelem, nem biztos, hogy egy naponta egyszer jelentkező, fiksz terjedelmi korlátok közé szorított nyomtatott lapnál annyira szerencsés. Mondjuk a hármas "h"-ért dícséret jár. Nekünk csak kettő jött össze, az is egyetlen szóból (HH).

Már csak egy helyről nem érkezett válasz. Ez pedig a Népszava. A print lap sajnos nincs a kezünkben, úgyhogy nem tudunk szlogen után kutatni, viszont a Népszava Online fejlécében megtaláltuk a következő szöveget: "a híradó". No komment.

Szerettük volna magunkra vállalni a szlogenkiosztás felelősségteljes munkáját, de azt inkább rátok, kommentelőkre bízzuk, no meg a random szlogengenerátorra, íme:

generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net
generated by sloganizer.net

! Ha más szlogeneket szeretnél, frissítsd az oldalt [F5] !

  • Szlogenek a médiában 1.

  • komment Címkék: exkluzív fícsör

    Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
    Creative Commons License
    süti beállítások módosítása