Hogyan értelmezzük azt, hogy az iwiw-et megvette a t-online? Hát, egyrészt szoktassuk magunkat a gondolathoz, hogy a 600 ezer júzerrel ezentúl rózsaszín környezetben fogunk találkozni, másrészt meg ne feledjük, hogy ez nem a vége, hanem éppenhogy a kezdete valaminek. (Ki is mondta ezt a két forduló között?) Szóval kétségünk ne legyen felőle, hogy az összes nagyobb magyar online cég megpróbálja kivenni a részét a social networkingből, mely ma a legsikeresebb ága a Web 2.0-nak.
Nyilván az iwiw mellé még befér egy-két klón konkurens, aztán majd jönnek szépen a specializálódó hálóépítések: vásárlással, bulihelyekkel, emailezéssel, instant messengerrel, blogolással összekötött social networking. Sokan érzik nyilván, hogy ebben a szegmensben van pénz. Nézzünk előre, és lássuk, amint a Microsoft is megjelenik ezen a piacon, a Vistában a Live.com lesz a kezdőlap, és az rss is kiköveteli majd a helyét az online szolgáltatásokban (az IE7-ben kiemelt helyen lesz). Jönnek a mashupok: email, saját hírportál alkalmazás, social network, multimédia megosztás, linkmegosztás, térképes alkalmazásokra varázsolt webkettesek. Az idei év a social network mellett a jól összekombinált webkettes mashupoké lesz. Dőljünk hátra és nézzük.

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
