Az online
tartalomszolgáltatók itthon még azon aggódnak, hogy jajj, ezek a csúnya rss-ek jól lecsípik a
hirdetési bevételeket (merthogy a banner nem ketyeg, a
netező viszont röhögve tartalomfogyaszt), addig a tengerentúlon
más szempontból figyeltek fel az egyszerű szöveges online
hírszolgáltatásra. A PaidContent szerint
például az IDG
InfoWorldje azért kezde el teljes tartalmát rss-re pakolni, mert plusz
bevételt várnak az egyre intenzívebb rss-használattól.
A New York Times-nál pedig megjelent a Sun Microsystems személyében az első kifejezetten rss-hirdető. Az AdWeek
pedig kifejezetten úgy látja a jövőt, hogy az rss igen nagy szeletét
fogja kitenni az online hirdetési bevételforrásoknak. A jövőképek közt
tehát megint igencsak nagy a különbség. A szkeptikusok szerint egy
átlag netező - viszonylagos bonyolultsága miatt - sosem fogja használni az rss-olvasókat, míg a másik oldal
szerint pont a fogyasztói igények hívták életre a Nagyon Egyszerű
Hírszolgáltatás (Really Simple Syndication) rendszerét.
Sok
Hírbehozó-olvasó már ma is RSS-en és nem webböngészőben hívja meg aktuális tartalmunkat. Az rss-tábor szerint így gyorsabban és egyszerűbben
értesülnek az őket érdeklő hírekről, a továbbra is böngészőre esküdők
pedig általában azt mondják, minek telepítsenek még egy kütyüt a
számítógépükre, amit ráadásul bonyolult és nehézkes használni.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!