friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




RSS: ostobaság vagy sikersztori

2005.06.14. 17:11 hírbehozó

Az online tartalomszolgáltatók itthon még azon aggódnak, hogy jajj, ezek a csúnya rss-ek jól lecsípik a hirdetési bevételeket (merthogy a banner nem ketyeg, a netező viszont röhögve tartalomfogyaszt), addig a tengerentúlon más szempontból figyeltek fel az egyszerű szöveges online hírszolgáltatásra. A PaidContent szerint például az IDG InfoWorldje azért kezde el teljes tartalmát rss-re pakolni, mert plusz bevételt várnak az egyre intenzívebb rss-használattól.

A New York Times-nál pedig megjelent a Sun Microsystems személyében az első kifejezetten rss-hirdető. Az AdWeek pedig kifejezetten úgy látja a jövőt, hogy az rss igen nagy szeletét fogja kitenni az online hirdetési bevételforrásoknak. A jövőképek közt tehát megint igencsak nagy a különbség. A szkeptikusok szerint egy átlag netező - viszonylagos bonyolultsága miatt - sosem fogja használni az rss-olvasókat, míg a másik oldal szerint pont a fogyasztói igények hívták életre a Nagyon Egyszerű Hírszolgáltatás (Really Simple Syndication) rendszerét.

Sok Hírbehozó-olvasó már ma is RSS-en és nem webböngészőben hívja meg aktuális tartalmunkat. Az rss-tábor szerint így gyorsabban és egyszerűbben értesülnek az őket érdeklő hírekről, a továbbra is böngészőre esküdők pedig általában azt mondják, minek telepítsenek még egy kütyüt a számítógépükre, amit ráadásul bonyolult és nehézkes használni.

komment Címkék: az olvasó agya

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása