
De ezek a filmek nyilván többségükben nekünk, magyaroknak, kelet-európaiaknak készültek, illetve számunkra érthetőek, élvezhetőek inkább. Antall Kontrollja viszont már témájában is több mint érdekes lehet a külföldi néző számára (is). Az egyik amerikai filmes portál, mely interjút is közöl a fiatal magyar rendezővel, stylish-nak, illetve pörgőnek nevezi a mozit, mely "a bizarr budapesti metróban játszódik."
Az amerikai interjúban előtérbe kerül, hogy Antall az USA-ban nőtt fel, és nyilván ennek is betudható, hogy érti a tengerentúliak nyelvét (is). A rendező éppen arról beszél, hogy mikor először látta meg a budapesti metrót, és az ott működő ellenőröket - nos, finoman szólva furcsának találta. Mi érdekli még az amerikai újságírót? Például, hogy azok a magyar ellenőrök tényleg ilyenek, így néznek ki? Antall erre úgy felel, hogy azért egy kicsit mindent lepukkantabbra festettek, mint amilyen a valóságban.
Az interjú további részében előkerül az, ami a filmet igazán érdekessé teszi: hogy sikerült elérni a metróban való forgatást, merthogy az újságíró más filmre nem emlékszik, amit a föld alatti rendszerben filmeztek volna. Aztán egy kis szövegelés arról, hogy a BKV mennyire félt attól, hogy rossz színben tűnnek fel a filmben, meg még egy csomó minden. Angolul tudóknak itten az egész. Szóval azért érdekes, hogy olyat tudott ez a film, amit a kortársakéi nem. És igazán nem látom a hatalmas különbséget. Szerencse és jó témaválasztás? Passz.