Amíg a magyar print média jobbára mélyen hallgat a
bloggertársadalomról, addig más
országokban már túl vannak az első
sokkhatáson. Próbálnak valamit kezdeni ezzel a sok izé bloggal vagy
mivel. Mint köztudott, a spanyolok igencsak élen jártak az internetes
hírportálok kialakulásában. Úgy tűnik, erről a hagyományról nem is
szívesen mondanak le.
Az Európában több országból is ismert ingyenes napilap, a "20 perc"
spanyol kiadása ("20 Minutos") egy közleményt jelentetett meg,
miszerint "tudatában vannak" annak, hogy a 21. század legjobb
krónikásait nem a hagyományos médiában kell keresniük. Hanem inkább a
neten, a blogokban. Ennek kapcsán indította el a lap a 2005 legjobb
spanyol blogja versenyt.
A nyertesek pénzt (3000 eurót), egy szobrocskát és oklevelet, valamint
állást is kapnak a 20 Minutos-nál. A magyar Metro újsághoz hasonló lap
olvasói 20 kategóriában szavazhatnak a legjobb blogokra. Eredményt jövő
februárban hirdetnek. Nos. Lehet vitatkozni, hogy ez a bloggerel
lenyúlása vagy épp a korszellem felismerése-e. Mindenesetre nem olyan
pállott, álmosító a levegő, mint minálunk.
Jó tanács,
nem-újságíró-bloggereknek: próbáljatok meg saját magatok pénzt csinálni
a blogotokból, ha már. Viszont ha mégis a hagyományos médiában, akkor
meg minden energiátokat fordítsátok a függetlenség, a saját autonómia
megőrzésére. Nem fog sikerülni.
Valamiért idekívánkozik az utóbbi idők legenerváltabb mellébeszélése, a Népszabadságból.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!