friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Kereső: csak vásárlóknak vagy infomániásoknak

2005.05.28. 14:23 hírbehozó

Most meg a Yahoo izzítja a népet egy béta verziós keresővel. A Mindset annyival tud többet, mint egy szimpla keresőmotor, hogy a találatok közt kétféle szempontból szortíroz: kereskedelmi vagy inkább nem-kereskedelmi találatok szerint.

Ha a kereskedelmi találatok felé húzzuk a csúszkát, akkor olyan weboldalakat válogat le nekünk ez az okos kereső, amik elsősorban "valamit el akarnak adni neked". A másik, nem-kereskedelmi üzemmódban meg az elsődleges leválogatási szempont a találatok információs jellege. Egyszerűen szólva: itt elvileg keresőszavunkra olyan weboldalakat kapunk, melyek keresőszavunkkal kapcsolatos informatív tartalmakra mutatnak. (Nem is olyan könnyű egyszerűen szólni...)

Persze joggal merül fel a probléma, hogy a webes tartalmak gyakran kervertek: informálnak is, meg vásárolhatunk is. Ezen kevert tartalmak közti eligazodásban segít a találatok mellé biggyesztett fokmérő, mely azt jelzi, hogy milyen mértékben kereskedelmi vagy nem-kereskedelmi az adott oldal. Fölöslegesen magyarázom. Próbáljátok ki, és minden világos lesz.

Teszt. A "Hungary" keresőszót ütöttük be. Az első találat a Wikipediáé, mely a Mindset értékelése szerint majdnemhogy csak információt tartalmaz Magyarországról. Ha behúztuk a csúszkát a "shopping" felé,  akkor kulcsszavunkra az első találat az Affordable Tours honlapjára vitt, ahol magyarországi vízitúrákra fizethetünk be. A "researching" felé mozgatva a bizgentyűt pedig az első találat az Európai Déli Obszervatórium oldala, ahol magyarországi asztronómiai linkek sorakoznak. Kettő darab.

komment Címkék: csak tanulékonyaknak

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása