Most meg a
Yahoo izzítja a népet egy béta verziós keresővel. A Mindset annyival
tud többet, mint egy szimpla keresőmotor, hogy a találatok közt kétféle
szempontból szortíroz: kereskedelmi vagy inkább nem-kereskedelmi
találatok szerint.
Ha a kereskedelmi találatok felé húzzuk a csúszkát, akkor olyan
weboldalakat válogat le nekünk ez az okos kereső, amik elsősorban
"valamit el akarnak adni neked".
A másik, nem-kereskedelmi üzemmódban
meg az elsődleges leválogatási szempont a találatok információs
jellege. Egyszerűen szólva: itt elvileg keresőszavunkra olyan
weboldalakat kapunk, melyek keresőszavunkkal kapcsolatos informatív
tartalmakra mutatnak. (Nem is olyan könnyű egyszerűen szólni...)
Persze joggal merül fel a probléma, hogy a webes tartalmak gyakran
kervertek: informálnak is, meg vásárolhatunk is. Ezen kevert tartalmak
közti eligazodásban segít a találatok mellé biggyesztett fokmérő, mely
azt jelzi, hogy milyen mértékben kereskedelmi vagy nem-kereskedelmi az
adott oldal. Fölöslegesen magyarázom. Próbáljátok ki, és minden világos
lesz.
Teszt. A
"Hungary" keresőszót ütöttük be. Az első találat a Wikipediáé, mely a
Mindset értékelése szerint majdnemhogy csak információt tartalmaz
Magyarországról. Ha behúztuk a csúszkát a "shopping" felé, akkor
kulcsszavunkra az első találat az Affordable Tours honlapjára
vitt, ahol magyarországi vízitúrákra fizethetünk be. A
"researching" felé mozgatva a bizgentyűt pedig az első találat az
Európai Déli Obszervatórium oldala, ahol magyarországi asztronómiai
linkek sorakoznak. Kettő darab.
Kereső: csak vásárlóknak vagy infomániásoknak
2005.05.28. 14:23 hírbehozó
komment Címkék: csak tanulékonyaknak
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!