
Hasonló kezdeményezés a ONE is. Ez az amerikai kampány az AIDS-betegek és a különösen nagy szegénységben élők megsegítésére jött létre. A jószolgálati akciót Salma Hayek és Brad Pitt is támogatja, sok más amerikai sztár mellett. A kampány egyik mottója szerint "a szegénység következtében minden 3-ik másodpercben meghal egy gyermek." A segítségnyújtás tehát nem érdektelen.
Ugyanilyen nemes céllal jött létre, a Make Poverty History nevű európai kezdeményezés szintén a világ legszegényebbjein kíván segíteni. Ha már a világ leggazdagabb országainak kormányai nem segítenek rajtuk, segítsenek a viszonylag jól élők százezrei. Merhogy a politika cselekvés is, nem csak beszéd. Ezek a karkötők nem csak anyagi támogatást jeleznek, hanem remélhetőleg napirenden is tartják a közbeszédben az adott problémát. Jó cél.
A karkötőzés persze begyűrűzött (sic!) Magyarországra is. Igaz, kis hazánkban nem annyira karitatív célokat szolgál a wristband, de ezt nem is vártuk el. A Képes Sport "Szeretem a sportot"-akciójának hirdetésében azt olvashatjuk, hogy "a karkötő viselésével minden sportkedvelő a magyar utánpótlást támogatja, hiszen az értékesítésből - a lap kivételesen 50Ft-os felárral vásárolható meg az újságárusoknál - származó bevételt kiadónk a Nemzeti Sportszövetség segítségével az utánpótlás-nevelésre ajánlja fel. A karkötő egyszeri alkalommal, csak a Képes Sportban található meg." A KS ügyesen egybekötötte egy előfizetési kampánnyal is az egész megsegítő akciót.
Ti melyiket hordanátok szívesen - ha egyáltalán?