
Akik előfizetői a Webauditnak, eléggé részletes adatokat kaphatnak arról, hogy például az elmúlt negyedórában milyen oldalletöltést produkált oldaluk, illetve mennyi volt a napi Oldalletöltés/Látogató nevű bűvös adat, stb. Mivel az oldalletöltés még mindig az egyik legkedveltebb mérőszám az internetes portálok fenntartóinál, igyekeznek azt mindenféle ügyeskedéssel jól felturbózni.
Az egyik leghatékonyabb módszer erre a képgaléria. Ha X portál kitesz mondjuk egy 50 képből álló galériát egy bikiniversenyről, akkor ezzel átlagosan körülbelül ötvenszer annyi oldalletöltést tud generálni, mintha csak egy cikket írt volna az adott eseményről. Ugyanis minden egyes fotó megtekintése 1 oldalletöltést ér, ahogyan minden egyes cikk megtekintése is.
Szóval a verseny meglehetősen egyenlőtlen, hiszen egy cikk megírásában általában sokkal nagyobb szellemi energia van, mint egy ötven fényképes galéria legyártásában. A Mediánnak már régen fel kellett volna figyelnie erre a problémára, mert ez igencsak torzítja egy adott portál vagy rovat valós látogatottságát.
Persze a legegyszerűbb az lenne, ha végre valahára mindenki leszállna az oldalletöltés-szám nézegetéséről, és a sokkal valósabb Unique User (Egyedi Látogató) számot vizslatná. Ez jelzi ugyanis, hogy hozzávetőlegesen hány ember kattintgatott össze-vissza az oldalon egy adott napon, órában, percben.