Magyarországon ha hiteles adatokat akarunk kapni a különböző internetes tartalmak
látogatottságáról, a Webaudithoz kell fordulnunk. A Medián online
szolgáltatása az egyetlen objektív mérőeszköz arra, aminek segítségével meg tudjuk
állapítani, melyik magyar portált mikor és mennyien olvasták.
Akik előfizetői a Webauditnak, eléggé részletes adatokat kaphatnak
arról, hogy például az elmúlt negyedórában milyen oldalletöltést
produkált oldaluk, illetve mennyi volt a napi Oldalletöltés/Látogató
nevű bűvös adat, stb. Mivel az oldalletöltés még mindig az egyik
legkedveltebb mérőszám az internetes portálok fenntartóinál, igyekeznek azt
mindenféle ügyeskedéssel jól felturbózni.
Az egyik leghatékonyabb módszer erre a képgaléria. Ha X portál kitesz
mondjuk egy 50 képből álló galériát egy bikiniversenyről, akkor ezzel
átlagosan körülbelül ötvenszer annyi oldalletöltést tud generálni, mintha csak
egy cikket írt volna az adott eseményről. Ugyanis minden egyes fotó
megtekintése 1 oldalletöltést ér, ahogyan minden egyes cikk
megtekintése is.
Szóval a verseny meglehetősen egyenlőtlen, hiszen egy cikk megírásában
általában sokkal nagyobb szellemi energia van, mint egy ötven fényképes
galéria legyártásában. A Mediánnak már régen fel kellett volna figyelnie erre a
problémára, mert ez igencsak torzítja egy adott portál vagy rovat valós
látogatottságát.
Persze a legegyszerűbb az lenne, ha végre valahára mindenki leszállna
az oldalletöltés-szám nézegetéséről, és a sokkal valósabb Unique User
(Egyedi Látogató) számot vizslatná. Ez jelzi ugyanis, hogy
hozzávetőlegesen hány ember kattintgatott össze-vissza az oldalon egy
adott napon, órában, percben.
Hogyan generáljunk rengeteg oldalletöltést?
2005.06.09. 07:06 hírbehozó
komment Címkék: csak tanulékonyaknak
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!