A kisebb hírportálok egyik-másik vezetője azonban off-record elárulta, hogy azért a helyzet nem ilyen egyértelmű. Nyomonkövethető, hogy bizonyos címadásoknál igenis rájátszanak arra, hogy bekerüljenek a hírgyűjtő-szájtok top hírei közé. ("Volt egy uncsi címe (...). Mivel vezető lett, belefér egy blikkfangos, figyelemfelkeltő cím.")
Egy másik hírportál-vezető kérdésünkre, hogy befolyásolja-e őket a címadásnál a Hírkereső, off-record azt mondta: "hírszerkesztésben nem. Címadásban: még jó. Onnan kattannak ránk nagyrészt. Igyekszünk tartani a határt a saját címadási elveink és a Hírkeresőn elvárt bombasztikus cím között."
Persze ha nem mondanák, akkor is észrevennénk. Elég csak megnézni az aktuális tophíreket. Jellemző volt, hogy míg a nagyoknál (Index, Origo) van némi ellenállás a hírgyűjtő szájtokkal kapcsolatban, addig a kicsik többségükben pozitívan állnak az ilyen oldalakhoz.
Nyilván e mögött az áll, hogy a viszonylag kis látogatottsággal rendelkező hírportáloknak jelentékenyebb oldalletöltés-generálást hoz, ha mondjuk a Hírkeresőben meg tudnak jelenni. Főleg, ha naponta sikerül mondjuk még egy-két toplistába kerülő címet is kitalálni.
Voltak olyanok is, akik Uj Péter e blogon elmondott elképzeléseire reagáltak. "Kérdeznék valamit. Uj Péter (...) miért nem tiltja ki a Hírkeresőt? Megmondom. Mert számít. És be van szarva, hogy ha csak őt tiltja ki, akkor nem lesznek követői. Mert nem lesznek!" Az egyik hírportál vezetője vitatta, hogy a mélylinkelés jogilag aggályos lenne. Szerinte nem lesznek ezzel kapcsolatos perek: "hisz akik perelnek, azok is deeplinkelnek. :)"
Akik konkrét címadási technikákba is beavattak. Avagy: miként érjük el, hogy az adott hírt/cikket többen olvassák. Ideidéznénk a példákat, de sajnos abból könnyen beazonosíthatóak lennének a kérdéses portálok. És ők ezt nem szeretnék. Maradjunk annyiban, hogy ha nem is mindenki, de sokan figyelnek arra, hogy a hírgyűjtő oldalakra kikerült anyagaik a lehető legtöbb látogatót csábítsák el.
Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy a netező egyre többször szembesül azzal, hogy rákattint egy címre, és a cikk köszönő viszonyban sincs a blikkfangos címmel. Kérdés persze, hogy a hírolvasókat ez mennyire zavarja.