"Yahoo said it will offer commercial blogs
based on Movable Type as part of its existing small business Web-site
management service." (Reuters híre)
Akik azt hiszik, hogy a Yahoo ezzel befejezte a blogoszféra totális lerohanását, azok nyilván tévednek. A meglévő szolgáltatásokat előbb-utóbb össze fogják gereblyézni az új szerzeményekkel. Sőt, blogpletykák szerint a Yahoo legújabb kiszemeltje a WordPress. Ami akár jó hír is lehetne, de egy piacvezetőnek azért mindig vannak hülye elképzelései a bevásárolt pici-de-szép játékszerekkel.Akinek nem mondanak semmit a fenti cég- és terméknevek, azoknak mondjuk, hogy a blogoszféra, illetve tágabban: az úgynevezett social media Amerikában jól jövedelmező biznisznek tűnik. Amikor arról beszélünk, hogy csupán hírportálnak lenni nem biztos, hogy a jövő zenéje, azalatt azt is értjük, hogy néhány év múlva egy ma hagyományos hírportál már szemérmetlenül keveset nyújt majd abban a versenykörnyezetben, melyet a web 2.0 (de hülye fogalom ez) jellemez.
Nem a "még több tartalom", hanem a még jobban szervezett, a netezőket még inkább a folyamatok alakításába bevonó szemlélet lehet sikeres. Mert az internet, mint közeg képes rá. A média többi szegmense pedig csöndben ül, és várja a végét. De nagyon.