friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Keresni és klikkelni arany?

2006.03.21. 20:13 hírbehozó

Ha online tartalomfogyasztásról beszélünk, általában négy főbb kategóriát szokás megkülönböztetni: keresés, kommunikáció, tartalom ("kontent"), kereskedelem. Ha összevetjük a tavalyi első negyedéves és utolsó negyedéves adatokat, akkor azt láthatjuk, hogy a felsoroltak közül három finom növekedést tudhat maga mögött, míg a negyedik népszerűsége csökkent a netezők körében. Hogy melyiké? Igen, a tartalomé.

A hagyományos internetes tartalmak veszítenek népszerűségükből, ha ma még alig észrevehető is ez, hiszen tizedszázalékos visszaesésről beszélünk. De térjünk ki a keresésre, mint netes elfoglaltságra. Bár az online keresés az amerikai netezők 77,3 százalékára jellemző, mégis arányaiban nagyon kevés időt töltenek el ezzel a tevékenységgel. Az OPA/Nielsen adatok szerint az összes online töltött idő mindössze 4,7 százalékát fordítják keresésre a tengerentúliak.

Ez azt jelenti, hogy a keresőmotorok bár beépültek az átlag internetező alapeszköztárába, mégis jóval kisebb súllyal esnek a latba, mint mondjuk az online kommunikációs eszközök. Az eMarketer összeállítása szerint nem csak ez vetheti vissza a keresőmarketinget. Egyre több hirdető lesz áldozata click fraud-oknak, mikor visszaélnek a hirdetéseket érintő klikkelésekkel. Vagyis meghamisítják a hirdetés "kattintékonyságát" mutató számokat.

A SEMPO adatai szerint az amerikai online hirdetők 42 százaléka állította azt, hogy áldozatul esett már click fraudnak. Az ügynökségeknél még rosszabb a helyzet. Itt 51 százalék vallotta, hogy találkozott már ilyen csalással. És erre jön rá még ez a Google mizéria, perrel, megbízhatósági/megbízhatatlansági próbával, dollár tízmilliókkal...

Korai persze még vészharangokat kongatni, az mindenesetre bizonyos, hogy úgy általában végig kellene gondolni ezeket a problémákat. A hirdetők gyakran nem is tudják, hogy a pay-per-click rendszerek milyen könnyen manipulálhatóak.  Jön, fizet, mondják az árat. Ennyi PI-ért ennyit tegyél az asztalra. Ja, bocs, már le is pörgött, köszi. Felvilágosítás? Biztosítékok kitalálása? Transzparencia? PPC/CPC helyett más mérőmódszerek? Keményebb törvények a visszaélésekre? Még mielőtt túl sokan válnának bizalmatlanná. Tovább nem is írom...
  • How Click Fraud Could Swallow the Internet

  • komment Címkék: csak tanulékonyaknak

    Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
    Creative Commons License
    süti beállítások módosítása