
Az érdekessége a felmérésnek, hogy míg korábban egyértelműen inkább férfi sportnak tekinthettük Európába az internetezést, úgy tűnik ez a trend megváltozóban van. Bár tavaly még egy európai férfi átlagosan heti 11 órát töltött a net előtt, míg a nők mindössze kilencet, ugyanakkor utóbbi csoport dinamikusabban nő (sic!), mint a férfiaké.
Ha az elmúlt éveket nézzük, az európai nők körében is azt tapasztaljuk: a tévézés, a rádiózás és az internetezés egyre népszerűbb - e három közül pedig az internetezés produkálja évről évre a legnagyobb növekedést. Míg a kinyomtatott média leszakadóban van: a magazinolvasás tavaly kifejezetten csökkent 2004-hez képest, a napilapolvasás pedig stagnál.
A nők egyre növekvő internetezési kedvét a 16-24 éves korosztály, valamint a gyerekesek serkentik. A fiatal, képzett nők körében szinte robbanásszerű a változás: 2003-hoz képest 113 százalék. A másik csoport, a gyerekes nők pedig 14 százalékkal többet használják a netet, mint a többi európai nő.
Oké, de mit olvasnak a nők a neten? Nem, nem csak a NőkLapjaCafét és a Velvetet. Az európai nők kedvenc internetes tartalma továbbra is az utazás, a második helyre jött föl a vásárlás, a harmadik helyen a banki és üzleti oldalak állnak, és a negyediken az aukciós webszájtok.
És vajon elégedettek-e a nők? Igen, hiszen 80 százalékuk szerint az internet alkalmas arra, hogy gyorsan, időt spórolva jussanak hozzá ahhoz, amihez akarnak, míg 67 százalékuk azt is szereti az internetben, hogy akkor elérhető a tartalom, amikor csak akarják. Mondanunk sem kell, hogy az újságokkal (22-27%) vagy a tévékkel (18-28%) nem ennyire elégedettek. Igen, ne felejtsük el, hogy ma már az európai nők többsége is szélessávon csatlakozik a netre.
Sajnálatos módon az új médiát is egyelőre macsó pasik uralják, akik természetesen a mindenkori olvasót - a maguk képére - férfinak képzelik el. Ezen ideje lassan változtatni. Hey girls, get involved!