friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Az új online hirdetési fajta áttörése

2005.06.10. 12:35 hírbehozó

Sajnálatos módon elsiklottunk egy igen fontos felmérés mellett. Az amerikai online marketing cégek már tavaly komolyan megkutatták, hogy mely hirdetési formák a legelfogadottabbak a netezők körében. A várakozások pedig beigazolódni látszanak, legalábbis ezt mutatja a Dynamic Logic kutatása. A felmérésben 3 három hirdetési formát vizsgáltak: internetes popup, internetes videóreklám, hagyományos tévés reklám.

Az irritálási skálán legelől végzett - tehát a fogyasztók által a legidegesítőbbnek tartott - hirdetésfajta az internetes popup lett (78%), a második legirritálóbb pedig a televíziós reklám (57%). A harmadik helyre sorolt online videóreklám irritációs mértéke mindössze 26 százalék, vagyis csak minden negyedik netező mondta azt, hogy zavarja, ha egy weboldalon videóhirdetéssel fut össze.

A fenti adatok azért is fontosak, mert korábbi szakértői állásfoglalások szerint az online videóhirdetés igen hatékony marketingeszköz. Ugyanis sokkal jobban leköti a fogyasztó figyelmét, mint mondjuk egy banner vagy popup, popunder. Az úgynevezett online brandtudatossági skálán is az online videóhirdetés végzett az élen, vagyis a legtöbben az ilyen reklámokban megjelenő márkanevekre tudnak visszaemlékezni.

A felmérés másik érdekessége, hogy amíg nagyon sok embert irritálnak a tévés hirdetések, a neten sokkal kevésbé irritálja őket a tévészerű reklámfajta. Vagyis amit a tévében nem szeretünk, az online akár még izgalmas is lehet.

komment Címkék: az olvasó agya

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása