Sajnálatos
módon elsiklottunk egy igen fontos felmérés mellett. Az amerikai online
marketing cégek már tavaly komolyan megkutatták, hogy mely hirdetési
formák a legelfogadottabbak a netezők körében. A várakozások pedig
beigazolódni látszanak, legalábbis ezt mutatja a Dynamic Logic
kutatása. A felmérésben 3 három hirdetési formát vizsgáltak: internetes
popup, internetes videóreklám, hagyományos tévés reklám.
Az irritálási skálán legelől
végzett - tehát a fogyasztók által a legidegesítőbbnek tartott -
hirdetésfajta az internetes popup lett (78%), a második legirritálóbb
pedig a televíziós reklám (57%). A harmadik helyre sorolt online
videóreklám irritációs mértéke mindössze 26 százalék, vagyis csak
minden negyedik netező mondta azt, hogy zavarja, ha egy weboldalon
videóhirdetéssel fut össze.
A fenti adatok azért is fontosak, mert korábbi szakértői
állásfoglalások szerint az online videóhirdetés igen hatékony
marketingeszköz. Ugyanis sokkal jobban leköti a fogyasztó figyelmét,
mint mondjuk egy banner vagy popup, popunder. Az úgynevezett
online brandtudatossági skálán is az online videóhirdetés végzett az élen,
vagyis a legtöbben az ilyen reklámokban megjelenő márkanevekre tudnak
visszaemlékezni.
A felmérés másik érdekessége, hogy amíg nagyon sok embert irritálnak a
tévés hirdetések, a neten sokkal kevésbé irritálja őket a tévészerű reklámfajta. Vagyis amit a tévében nem szeretünk, az
online akár még izgalmas is lehet.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!