Kelendőbb-e az ingyen napilap?
A bejelentés
szerint a Metro nemzetközi médiavállalat Magyarországon öt nagyobb városban
fog terjeszkedni. Az ingyenes újság magyar verzióját egyébként ma már napi 380 000
példányban nyomják ki, ami körülbelül 800 ezres olvasótábort jelent.
Persze nem olyan nehéz ilyen nagy példányszámban eladni egy ingyenes
lapot, gondolhatnók. Bár az is igaz, hogy sokkal nehezebb megélnie a piacon, lévén
kiesik az eladott példányszámokból származó bevétel. Marad a hirdetői
bevétel, ahol az árakat elsősorban a megcélzott olvasóréteg (fiatal,
agilis, laza városiak) és az olvasottság diktálja. A köröket a jelek
szerint jól veszik. Egy kérdés: vajon nem egyszerűbb hirdetési bevételekből pótólni az újság árát?
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!