Kényes témáról
szeretnék szólni, tényleg csak röviden. Szóval vannak
azok az újságírók, akik csak azért járnak sajtótájékoztatóra, hogy ott
egyenek-igyanak. Vannak esetek, amikor az adott újságíró nem
is ír sehova, illetőleg eleve úgy érkezik meg a médiaeseményre, hogy
tudja, nem fog írni semmit
a történésről - fogyasztani azonban sok ilyen rendezvényen ingyen
lehet, és ez nagy csáberő. Egy kis pogácsa, egy kis kóla, egy jó kávé, stb. Aztán irány a
következő sajttáj.
A másik, hasonló jellegű mentalitást a különböző cégek által fizetett
rendezvényeken figyelhetjük meg. Az újságírót meghívja X cég Y termékének bemutatójára,
mondjuk vidékre. Természetesen a fogyasztás ingyen van, képzeletbeli
újságírónk meg elmegy az eseményre, de nem azért mert fontosnak
tartja, hogy írjon róla, hanem azért, hogy mondjuk egy hétvégét
eltöltsön az ingyen hidegtálak
és alkoholok társaságában. Ők azok, akik a zakó alá gyűrik a
szarvashúst meg az üveg Szamorodnit. Aztán kimásolnak valamit az előre
kiadott sajtóanyagból, a "cikk" megjelenik, és a világ rendje helyreáll. Mindenkit óva
intenék attól, hogy az ilyen történetek alapján ítélje meg az
újságírótársadalmat, mindenesetre ilyen is van.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!