
Második próbálkozás: szóval a Yahoo egy kedves tavaszi-húsvéti hirdetéssel örvendezteti meg felhasználóit. Eszerint "itt a tavasz, takaríthatsz". Vagyis itt az ideje, hogy rendbetegyük közös dolgainkat, ami a Yahoo-s mailboxunkat, címlistánkat, mappáinkat illeti. Persze kikérhetnénk magunknak, hogy a Yahoo miért oktat ki minket: akkor takarítjuk ki a mailboxunkat, amikor csak akarjuk. Ám ez a hirdetés nem népnevelés, hanem az új YahooMail beharangozója.
Egyelőre még nem lehet pontosan tudni, hogy mit jelent a YahooMail 2.0, csak egy-két teasermondat nyilvános. Ezek szerint az új YahooMail azért jobb mert: "intuitív interfész" (ez nyilván redizájn), "drag'n'drop és jobbklikk menük" (ez nyilván ajaxos fejlesztés), "email preview" (ez is), "több email egyidejű megtekintése" (na itt szállt el a Yahoo kreatívjainak agya), és lehet majd nézegetni rss-csatornákat is a mailboxban (alapdolog 2006-ban!).
Mielőtt megörülnénk, hogy a Gmail már tudja ezen szolgáltatások egy részét, azért ne írjuk le teljesen a Yahoo-t. Ugyanis a Yahoo híres szép, júzerkényesztető megoldásairól. Vagyis ha sokkal többet nem is adnak, mint a mércét jelentő ajaxos-webkettes Gmail, de nyilván szebb lesz az egész. Amiben a YahooMail még jobb szokott lenni, az a spamszűrés és a biztonság úgy általában. Az meg nem lehet webkettes, így mindenki bátran hihet benne.
Hogy mikor jön ki a YahooMail 2.0? Azt nem közlik. De kapunk e-mailt majd a megfelelő pillanatban. Csak nehogy véletlenül a Gmail új ajaxos naplóalkalmazásával egy időben jelenjen meg, mert a végén még kijön a háromdimenziós Hotmail.