friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




Amit a netezők nagyon utálnak a webszájtokban

2006.06.15. 12:05 hírbehozó

Az InfoWorld rövid cikket szentel a témának. Theresa Cunnington usability-szakértő szerint a Flash-animációkat nagyon utáljuk. Azt mondja, a netezők tesznek rá, hogy mennyire néz ki klasszul egy szájt, ha nem praktikus.

Az iFocus összeállítása szerint konkrétan és leginkább a villogó, tolakodó hirdetéseket utáljuk a legjobban, melyek elvonják a figyelmet a hasznos tartalomról. (Ez persze nem fog változni.)

Ennél érdekesebb megjegyzés, hogy a webszájtokon gyakran folyóméternyi hosszúságú szövegek vannak, miközben köztudott, hogy az emberek a számítógép kijelzőjén sokkal lassabban és kevesebb szöveget olvasnak, mint papíron. Röviden, tömören, és ne kelljen szkrollozni és szkrollozni és szkrollozni!

Azt már mi tenénk hozzá, hogy nagyonsok webszájton azt az elvet követik, hogy ha lehet, mindent zsúfoljunk ki a címlapra. Az információkat sokkal jobban kell hierarchizálni. Ja, és nem kell mindent villódzó betűkkel kitenni a nyitóoldalra. Ne nézzük debilnek a felhasználót: egy letisztult, érthető, hierarchizált oldalon könnyebb megtalálni az infókat. 


komment Címkék: dizájnia/ketyerék

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása