Ma már a blogok külön fajtáját alkotják a hírességek által írott
webnaplók. Pamela Anderson blogja például egyértelműen a Stacked
népszerűsítését végzi el a blogszférában. Kicsi a valószínűsége, hogy a
blogot maga a sztár írja, de az olvasók jelentős részét ez
nyilván éppen annyira nem izgatja, mint ahogy a fake celebképek sem.
Meztelen testre montírozott hírességfej - a
mai világban már nem kell ténylegesen levetkőznie a sztárnak:
levetkőzteti a virtualitás. Persze Pamela a vetkőzésen nem szokott problémázni.
Anna Kournikova webnaplójáról
a blogszférában már többen elhiszik, hogy maga a sztár írja. Bár, ha
jobban beleolvasunk, a gyanú azért nem oszlik szerte olyan könnyen.
Magyarországon a két nagy kereskedelmi tévé próbálta meg celebjeit gép
elé ültetni. A két nagy rivális közül talán a tv2-nek jött be jobban.
Főleg a megasztárok népszerűsítése zajlott gördülékenyen a különböző
blogokban. A Oláh Ibolya naplója például a mai napig igen népszerű, de leginkább Torres Dani személyes webnaplója hozza az oldalletöltéseket a tv2.hu-nak. Az RTLKlub egy kicsit vérszegényebben
indult neki három celebbel a blogmarketingnek.
Fenti esetekben egyértelmű, hogy a celebblogok nem sokban különböznek a
vállalati blogoktól. Mindkét esetben egy termék népszerűsítése a cél,
egy olyan szférában, mely jobban ki van élezve a személyességre,
intimitásra, ahol még van valamicske bizalom a megjelent tartalmakkal
kapcsolatban. Persze ez csapda, de attól még működőképes. Az intimitást, főleg hírességek esetében, viszonylag könnyű eladni.
A fenti elméletnek némiképp ellentmondani látszik a Velvet két sztárbloggere,
akik már inkább úgy viselkednek, mint egy átlagos én-blogger, és
kevésbé úgy, mint egy vírusmarketing-termék. Készül is egy interjú a
Velvet rovatvezetőjével. Szerdán itt olvashatjátok.
Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!