
Anna Kournikova webnaplójáról a blogszférában már többen elhiszik, hogy maga a sztár írja. Bár, ha jobban beleolvasunk, a gyanú azért nem oszlik szerte olyan könnyen. Magyarországon a két nagy kereskedelmi tévé próbálta meg celebjeit gép elé ültetni. A két nagy rivális közül talán a tv2-nek jött be jobban. Főleg a megasztárok népszerűsítése zajlott gördülékenyen a különböző blogokban. A Oláh Ibolya naplója például a mai napig igen népszerű, de leginkább Torres Dani személyes webnaplója hozza az oldalletöltéseket a tv2.hu-nak. Az RTLKlub egy kicsit vérszegényebben indult neki három celebbel a blogmarketingnek.
Fenti esetekben egyértelmű, hogy a celebblogok nem sokban különböznek a vállalati blogoktól. Mindkét esetben egy termék népszerűsítése a cél, egy olyan szférában, mely jobban ki van élezve a személyességre, intimitásra, ahol még van valamicske bizalom a megjelent tartalmakkal kapcsolatban. Persze ez csapda, de attól még működőképes. Az intimitást, főleg hírességek esetében, viszonylag könnyű eladni.
A fenti elméletnek némiképp ellentmondani látszik a Velvet két sztárbloggere, akik már inkább úgy viselkednek, mint egy átlagos én-blogger, és kevésbé úgy, mint egy vírusmarketing-termék. Készül is egy interjú a Velvet rovatvezetőjével. Szerdán itt olvashatjátok.