friss a hírbehozó blogon

Nincs megjeleníthető elem




A magyar online hirdetés bűvszavai: T-csoport, banner, autó

2006.06.15. 19:00 hírbehozó

Ismétcsak visszautalunk az előző bejegyzésünkre. A HVG Háló mellékletében jelent meg egy cikk, mely az online hirdetési piacot nézegeti meg néhány szempontból. Eléggé sablonos írás (nyilván ciki jobban belemenni a témába), de legalább korrekt és nincsenek benne hülye, kitekert-kicsavart magyarítások. 

Na szóval, az előző bejegyzés fényében különösen érdemes lesz megjegyezni ezt: "Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb. Nem véletlen, hogy a bannerek, pop-underek, szuperbannerek mérete egyre nő. Már az interneten is létezik "reklámzaj" és "főműsoridő", ami megnehezíti a hirdetők életét." Láthatjuk tehát, hogy hiába zavarja iszonyatosan a netezőket az egyre nagyobb és egyre égőbb színű, virulensebb banneráradat, a hirdetési piac mégis efelé megy. Mit nekik AdSense, hogy egyebekről ne is beszéljünk. 

A másik érdekes a cikkben a három infografika. Például az egyik azt mutatja, hogy 2006 első négy hónapjában kik voltak a legnagyobb hirdetők a magyar online piacon. Ha a T-csoportot egynek vesszük, akkor ők költöttek a legtöbbet (T-Com 80, T-Online 73 millió), és aztán máris torzítja a rangsort a választási kampány: az SZDSZ, khm, szűkös választási büdzséjéből 105 millió forintott költött el online reklámkampányra, míg a harmadik az OTP (63M). Aztán jön a környezetvédelmi minisztérium 58 millióval. Láthatjuk, hogy idehaza a legtöbbet költők sem költenek valami sokat.  

A másik infografika a hirdetési kategóriákat rangsorolja:

1. Gépjármű, 2. Bank, 3., Társadalmi szervezet, 4. Turizmus, 5. Tömegtájékoztatás, 6. Állami intézmény és fejlesztés.  Az "Internet" csak a tizedik, a "vezetékes távközlés" pedig csak a 11., míg az "informatika" a tizenharmadik.

A harmadik grafikon a hirdetési formákat rangsorolja. Eszeirnt kis hazánkban továbbra is a normál banner a menő online hirdetési forma. A második a skybox, a harmadik a szuperbanner, és negyedik a "szponzorált cikk". 

Ha az idézett cikk és a benne szereplő számok az USA-ról szólnának, akkor most kétségtelenül 1997-et vagy 1998-at írnánk. Hát így.


komment Címkék: az olvasó agya

Ezt a művet Creative Commons 2.5 Magyarország Licenc alatt tették közzé. Hivatkozz! Ne add el! Így add tovább!
Creative Commons License
süti beállítások módosítása